گرگ صحرایی یک موتور ۸ لیتری است که به طور طبیعی برای مسابقه دادن طراحی شده و فورد همیشه بر مهندسی این موتور می بالیده است. با در نظر گرفتن طرح کلی دو جانبه , در یک پیکره بندی v , طرح فورد به عنوان بخشی از خانواده مدولار فورد از سال ۲۰۰۷ تاکنون بودهاست . از آن زمان تا کنون , موتور در حال تجدیدنظر و طراحی جدید بودهاست .
این موتور اولین بار برای موستانگ gt طراحی شد تا بتواند با موتور جنرال موتورز LS1 در شورلت جایگزین گردد . گرگ صحرایی باید اندازه همان ۸ لیتری موتور جنرال موتورز باشد. این الگوریتم همچنین اولین پیادهسازی از تکنولوژی زمانبندی cam متغیر مستقل خود را بر روی یک موتور ۸ لیتری است که به طور قابلملاحظهای اقتصاد سوخت و تحویل قدرت را در هنگام کاهش انتشار بهبود میبخشد . موتور به دنبال وسایل نقلیه زیر است :
Ford Mustang
Ford F-150
Overview
METRIC
VALUE
Engine family
Modular
Displacement
5.0 liters
Aspiration
Atmospheric
Configuration & cylinders
V configuration, eight cylinders
Vehicle engine orientation
Longitudinal
Valve configuration
Dual overhead cam (DOHC) with variable camshaft timing (VCT)
Assembly sites
Windsor, Ontario
Predecessor
Ford 4.6L V8
Successor
Currently none
قدرت موتور/ گشتاور: ۱۳۰-۲۱۰ اسب بخار/۳۰۰-۳۹۰ نیوتن متر
خودروهای مورد استفاده: فورد برانکو و پیکاپهای سری اف فورد
تنظیم لقی سوپاپ: هیدرولیک (اتوماتیک)
جنس سر سیلندر/بلوک سیلندر: آلیاژ آهن/آلیاژ آهن
معایب: قدیمی بودن و کمیاب بودن
Specifications
METRIC
VALUE
Bore
92.2 mm
Stroke
92.7 mm
Compression ratio (2011-2017 Ford F-150)
10.5:1
Compression ratio (2011-2017 Mustang)
11.0:1
Compression ratio (2018+ Ford Mustang)
12.0:1
Compression ratio (2018+ Ford F-150)
12.0:1
Max power @ RPM
460 @ 7,000
Max torque @ RPM
420 @ 4,600 rpm
Cylinder head
Aluminum
Cylinder block
Aluminum
Camshaft drive
Chain
Vehicle Applications
VEHICLE
TRANSMISSION
DRIVE WHEELS
POWER@ RPM
TORQUE (LB-FT) @ RPM
Ford F-150 (2011 to 2014)
Six-speed automatic
Rear / four-wheel-drive
360 @ 5,500
380 @ 4,250
Ford F-150 (2015 to 2017
Six-speed automatic
Rear / four-wheel-drive
385 @ 5,752
487 @ 3,850
Ford F-150 (2018 +)
Ten-speed automatic
Rear / four-wheel-drive
395 @ 5,750
400 @ 4,500
Ford Mustang GT (2011 to 2012)
Six-speed automatic / Six-speed manual
Rear-wheel-drive
412 @ 6,500
390 @ 4,250
Ford Mustang Boss 302 (2012 to 2013)
Six-speed manual
Rear-wheel-drive
444 @ 7,500
390 @ 4,500
Ford Mustang GT (2013 to 2014)
Six-speed automatic / Six-speed manual
Rear-wheel-drive
420 @ 6,500
390 @ 4,250
Ford Mustang GT (2015 to 2017)
Six-speed automatic / Six-speed manual
Rear-wheel-drive
435 @ 6,500
400 @ 4,250
Ford Mustang GT (2018 +)
Ten-speed automatic / Six-speed manual
Rear-wheel-drive
460 @ 7,000
420 @ 4,600
Discussion
Discuss the Ford 5.0L Coyote engine in our Ford forum.