نیسان VK56DE 5.6 Litre V8

نیسان VK56DE یک موتور بنزینی ۴ – ۵ L ( 5,552 سی‌سی , ۳۳۸.۸۰ cu.in ) طبیعی aspirated V8 ۴ – stroke from از خانواده نیسان است . این موتور در کارخانه Decherd نیسان در تنسی , ایالات‌متحده آمریکا ساخته شده‌است .
دارای یک بلوک آلومینیوم سبک‌وزن با یک میل‌لنگ ۵ تایی و دو سر آلومینیوم با دو دهانه ( DOHC ) و چهار شیر در هر سیلندر است . The دارای سیستم خنک‌کننده و سیستم احتراق با حلقه‌های منفرد بر روی هر جرقه است . اولین نسخه از ماشین نیسان مجهز به هر سیستم کنترل زمان‌بندی شیر , نسخه بعدی ( بعد از 2007 ) نبود .

نیسان هم همانند هم‌وطن خود یعنی تویوتا همواره از بهترین موتورسازان دنیاست. موتور سری ۵۶ این شرکت هنوز هم به خاطر با کیفیت و قابل اعتماد بودن بر روی خط تولید باقی مانده است.

نرخ فشرده‌سازی برابر با ۹.۸ : ۱ است . پیچش سیلندر و پیستون به ترتیب ۹۸.۰ میلی متر ( ۳.۸۶ در ) و ۹۲.۰ میلی متر ( ۳.۶۲ in ) هستند . این شرکت از ۳۰۵ HP ( ۲۲۷ کیلووات ، ۳۰۹ PS ) در دقیقه ۴،۹۰۰ حاضر به ۳۲۲ HP ( ۲۴۰ کیلووات ، ۳۲۶ PS ) در ۵،۲۰۰ rpm تولید می‌کند . حداکثر گشتاور ۵۳۳ Nm ( ۵۴.۳ kg / m ، ۳۹۳.۰ پوند ) در ۳،۴۰۰ rpm است .
موتور در Nissan تی جی – R GT1 از Nismo مورد استفاده قرار گرفت . این کارخانه ۶۰۰ اسب‌بخار ( 450 کیلووات ) اسب‌بخار و ۶۵۸ Nm ( 67.0 کیلوگرم , ۴۸۵ lbft ) گشتاور تولید کرده‌است .

  • قدرت موتور/گشتاور:۳۰۵-۴۰۵ اسب بخار/۵۲۰-۵۶۰ نیوتن متر
  • خودروهای مورد استفاده: پاترول/تایتان/پت فایندر/آرمادا
  • تنظیم لقی سوپاپ: اتوماتیک
  • جنس سرسیلندر/بلوک سیلندر: آلومینیوم/آلومینیوم
  • معایب: عمر کوتاه پمپ بنزین/اشکال در سیستم کولر که سبب جوش آوردن می‌شود
  • VK – Engine Family
  • 56 – 5.6 Liter Displacement
  • D – DOHC (Dual Overhead Camshafts)
  • E – Multi Point Fuel Injection

این سیستم دارای یک بلوک آلومینیومی با سیستم پشتیبانی میل‌لنگ پنج یاتاقان است . این پیستون دارای پیستون‌های پوشیده با مولیبدن است . قطر ژورنال میل‌لنگ ۸ / ۱۲ میلی متر است .
با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق می ‌توان نتیجه گرفت که : ۱ . موتور نیسان دو حلقه کنترل و یک حلقه کنترل روغن دارد . طول میله اتصال به صورت زیر است . به جدول های ذیل توجه فرمایید:

Cylinder block
Cylinder block alloy Aluminium
Compression ratio: 9.8:1
Cylinder bore: 98.0 mm (3.86 in)
Piston stroke: 92.0 mm (3.62 in)
Number of piston rings (compression / oil): 2 / 1
Number of main bearings: 5
Cylinder inner diameter (standard): 98.000 mm (3.8583 in)
Piston skirt diameter (standard): 97.980-7.990 mm (3.8575-3.8579 in)
Piston pin outer diameter: 21.989-21.995 mm (0.8657-0.8659 in)
Piston ring side clearance: Top 0.035-0.085 mm (0.0014-0.0033 in)
Second 0.030-0.070 mm (0.0012-0.0028 in)
Oil 0.015-0.050 mm (0.0006-0.0020 in)
Piston ring end gap: Top 0.23-0.33 mm (0.0091-0.0130 in)
Second 0.25-0.40 mm (0.0098-0.0157 in)
Oil 0.20-0.60 mm (0.0079-0.0236 in)
Connecting rod bushing inner diameter: 22.000-22.006 mm (0.8661-0.8664 in)
Connecting rod big end diameter: 57.000 mm (2.2441 in)
Connecting rod center distance: 154.45-154.55 mm (6.08-6.08 in)
Crankshaft main journal diameter: 63.963 mm (2.5182 in)
Crankpin diameter: 53.968 mm (2.1247 in)
Crankshaft center distance: 45.96-46.04 mm (1.8094-1.8126 in)
 
Engine Specifications
Engine code VK56DE
Layout Four stroke, V8
Fuel type Gasoline (petrol)
Production 2003-present
Displacement 5.6 L, 5,552 cc (338.80 cu in)
Fuel system Multi Point Fuel Injection
Power adder None
Power output 305 HP (227 kW, 309 PS) at 4,900 rpm
315 HP (235 kW, 319 PS) at 4,900 rpm
320 HP (240 kW, 326 PS) at 5,200 rpm
Torque output 522 Nm (53.2 kg·m, 385.0 lb·ft) at 3,600 rpm
530 Nm (55.4 kg·m, 390.0 lb·ft) at 3,600 rpm
533 Nm (54.3 kg·m, 393.0 lb·ft) at 3,400 rpm
Firing order 1-8-7-3-6-5-4-2
Dimensions (L x W x H):
Weight 225 kg (496 lbs)

ترجمه و جمله بندی از استوکی بندر

اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X