دیدگاه‌ها 0
آموزشی

دوستان گرامی تیونینگ ۴۰۵ به روشی ساده
_ تیغ زدن نشیمنگاه سوپاپ ها
_ تعویض سوپاپ ها و نصب سوپاپ های سدیمی(لازم به ذکر است که سوپاپ های سدیمی قدرت رو افزایش نمیده.فقط کمک میکنه که تبادل حرارتی سوپاپ با گایدش بهتر بشه….۴۰۵ در شرایط فول لود حتی با توربو دمای سوپاپهاش به ۱۱۰۰ نمیرسه…سوپاپهای سدیمی در شرایطی که دمای سوپاپ بالاتر از ۱۲۰۰ بره استفاده میشن.یعنی این کار برای این ماشین ها بی مورده)
_ پلیش کردن سطح داخلی سیلندر
_ نصب توربو شارژ پژویی(البته فقط برای موتور های ۲٫۴ لیتری و به بالا)
_ تعویض شمعها و نصب شمع ۳ یا ۴ پلاتینه
_ تعویض سیستم خروجی دود(اگزوز) و نصب اگزوز power یا اسپرت
_ استفاده از ….. هوای اسپرت
_ تنظیم ای سی یو برای حالت اسپرتی که نیازی هم به تعویض انژکتور نداره

**با انجام این کارها تا حدودی ماشین خود را بهبود بخشیده اید.

تغییرات پیشنهادی برای افزایش امنیت خودرو بعد از انجام مراحل بالا:

_ در صورت دیسکی نبودن ترمز چرخهای عقب ، تغییر آن به حالت دیسکی
_ نصب سیستم ترمز ABS
_ استفاده از دیسک های ترمز sport یا روزنه دار برای بهبود جریان هوای بین دیسک و خنک شدن بهتر آن
_ کم کردن ارتفاع خودرو توسط کوتاه کردن فنر ها یا تعویض و نصب کمک فنر اسپرت
_ استفاده از استرس بار

_ استفاده از رینگ و لاستیک پهن تر از حالت معمولی برای افزایش تعادل و قدرت هندلینگ

تیونینگ ۴۰۵
تیونینگ اصولی پژو ۴۰۵

مجموع موارد بالا یعنی اینکه:
۱- استفاده از این مطالب جهت امور شخصی آزاد و جهت امور تجاری کاملا” ممنوعه.
۲- نقل قول یا استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع و بدون ذکر منبع کاملا” غیر اخلاقی و غیر قانونیه ( قابل توجه دوستان وبگردمون : استفاده از دکمه های Copy و Paste یا تکنیک دراگ اند دروپ ممنوعه ! )
۳- به غیر از موارد مربوط به نمای ظاهری و بدنه بقیه موارد مطرح شده برای سمند که بر مبنای ۴۰۵ ساخته شده یا پرشیا که همون ۴۰۵ است هم قابل اجراست


با در نظر گرفتن موارد بالا میریم سراغ بحث اصلی:

۴۰۵ امروز یک سدان سایز متوسط که دراوائل رنج متوسط هم قرار داره با یک موتور۴ سیلندر ۱۰۰ اسبی انژکتوریه که حجمش یکمی از ۱۸۰۰ سی سی کمتره.این موتور میتونه شما رو به سختی به سرعت ۱۹۵ کیلومتر برسونه وشتاب صفر تاصدی بالای ۱۱٫۵ ثانیه داره…
ترمزای جلوش دیسکی معمولی و عقبش درام یا همون کاسه ایه.
یک گیربکس ۵ دنده نسبتا” دقیق داره که فقط مشکلش فاصله نسبتا” زیاد بین ضریبهای دنده ۱ و دنده ۲ است.
کلاچ این ماشین فاجعه است و برای یک ماشین ۱۰۰ اسبی کاملا” ضعیفه! گذشته از اینکه قطر کلاچش هم کمه.
استایل بدنه اش با اون خطهای تیزش که ۲۰ سال پیش طراحی شده برای امروز یکمی قدیمی و تکراری شده ولی به خاطر مهارت پینین فارینا در طراحی بدنه این بدنه با یکمی دست کاری ظاهری هنوزم قابلیت تبدیل شدن به یک طرح جذاب رو به سادگی داره.

* یک نکته راجع به این ماشین و ارتباطش با جد بزرگترش در ایران یعنی پیکان:

میدونستید ۴۰۵ در کارخانجات ROOTES GROUP انگلیس یعنی همون کارخانه ای که قبلا” پیکان یا همون هیلمن هانتر انگلیسی در این کارخانجات تولید میشد ساخته شده؟
این کارخانجات امروز اسم خودش رو به RYTON تغییر داده و باز هم به صورت کاملا” تصادفی! پژو ۲۰۶ در این کارخانجات تولید میشه……
احتمالا” مدل بعدی مونتاژی ما هم باید از این کارخانجات باشه !
پس بهتون توصیه میکنم به جای پیگیری اخبار ایران خودرو خط مشی این کارخانجات انگلیسی رو دنبال کنید تا بدونید در آینده چه ماشینی ممکنه در ایران مونتاژ بشه .
برای تیونینگ کردن هر ماشینی ( منجمله ۴۰۵ ) چهار تا سطح تیونینگی وجود داره
۱- درجه ۴ : این سطح معمولا” یا به صورت شخصی اجرا میشه یا بوسیله کارگاههای کوچیک.
توی سطح ۴ تغییرات خیلی کم و بدون تاثیر آنچنانی و بیشتر حول و حوش موارد ظاهری ساده مثل رینگ و لاستیک یا اضافه کردن اسکیرت دور ماشینه.
در زمینه تعلیق و موتور تقریبا” کار خاصی به غیر از کاهش ارتفاع ماشین و تعویض هواکش موتور وشمعها صورت نمی گیره… مسلما” ماشین تقریبا” استاندارد های کارخونه ایش رو حفظ میکنه ولی حرف خاصی هم برای گفتن نمیتونه داشته باشه…حداکثر قیمت تغییرات هم حدود ۱۰% قیمت اصلی ماشینه که در این مبحث مد نظر ما نیست
۲- درجه ۳: توی این سطح که هم بوسیله افراد متخصص و هم بوسیله کارگاههای نه چندان کوچیک و شرکتهای تامین کننده قطعات جانبی قابل اجراست تغییرات اصولی تر میشه …. فنرها و کمک فنرها سفت تر میشن….موتور از نظر موارد غیر بنیادی تغییر میکنه و مثلا” مانیفولدها تعویض میشن یا برنامه سوخت پاشی و احتراق ماشین کلا” تغییر میکنه و ….. که باعث میشه تغییرات فنی یکمی چشمگیر بشن و تفاوتها با ماشین استاندارد ملموس بشه…. هزینه تغییرات در این سطح تا حد ۳۰% قیمت اصلی ماشین بالا میاد
۳- درجه۲ : در این سطح که فقط بوسیله شرکتهای سازنده وسائل جانبی یا کارگاههای مجهز و متخصص قابل اجراست به غیر از شاسی ماشین همه چیز عوض میشه و قطعات جدید با کاربردهای ویژه جای قطعات اصلی ماشین رو میگیرن..تفاوتهای ماشین با حالت استانداردش خیلی بیشتر میشه ( مثلا” در این سطح شما از هر نظر میتونید یه ماکزیما رو در هر موردی جا بگذارید و برای دست و پنجه نرم کردن با میان رنجهای سری ۳ و ۵ بی ام و مثل ۳۲۵ یا ۵۳۰ خودتون رو آماده کنید و موفق هم باشید! ) در این سطح دیگه موتور ۱۸۰۰ سی سی پژو معنی نداره و موتورممکنه یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ با ۲۲۰ اسب بخار یا حتی ۳ لیتری ۳۱۰ اسبی شده باشه یا ترمزهاتون چهار چرخ دیسکی سوراخدار شدن که با یک اشاره به پدال میتونن کاری بکنن که موقع ترمز کردن بغل دستیتون در صورت نبستن کمربند با شیشه جلو برخورد کنه!مقدار هزینه در این سطح بین ۵۰ تا بیش از۱۰۰% قیمت اصلی خودرو میشه
۴- درجه ۱: این سطح بوسیله شرکت مادر یا کارگاههای بزرگ و متخصص قابل اجراست و حتی شاسی ماشین هم تغییر میکنه که معمولا” اینکار برای شرکت در مسابقات یا مشتری های فوق ویژه انجام میشه…..هزینه تغییرات هم بالای ۱۵۰% قیمت خودرو اولیه است که در این مبحث مورد نظر ما نیست.

تیونینگ۴۰۵

هدف ما اینجا تیونینگ درجه ۳ و درجه ۲ برای ۴۰۵ است که در اینجا نوع ….مارک…قیمت….میزان تاثیر و محل تهیه قطعات و شاید چگونگی نصب قطعه به صورت شخصی هم توضیح داده بشه.

بدلیل اینکه برای انجام تیونینگهای درجه ۳ و ۲ احتیاج به یک اسپونسر یا در حقیقت سوپلایر برای تامین قطعات دارید و نمیتونید شخصا” اقدام به ساخت قطعات مورد نیازتون بکنید شرکت ECOSSE انگلیس رو بعنوان سوپلایر قطعات انتخاب کردیم که هم سابقه طولانی و درخشانی در زمینه قطعات جانبی برای پژو داره و هم اینکه توی رنج محصولات پژو کیتهائی با رنج نسبتا” گسترده رو ارائه میده.
تیونینگ درجه ۳ برای ۴۰۵ با توجه به تغییراتی که شما میخواهید در ماشین بدید بین ۲۵۰۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان هزینه داره که اینهم بستگی به نوع وکیفیت قطعات مورد استفاده اتون داره ولی به کمکش میتونید قابلیتهای فنی ماشین رو تا حد زانتیای ۲۴ ملیونی یا حتی یکمی بیشتر بالا ببرید.
اول : تعویض لاستیکهای استاندارد با لاستیکهای ۲۱۵*۵۵*۱۴ میشلن که البته باید به حداکثر سرعت قابل تحملش هم دقت کنید و نمونه های با حروف X یا Z رو انتخاب کنید به قیمت ۳۵۰۰۰۰ تومان ( اگر بخواهید رینگ هم میتونید عوض کنید ولی اجباری نیست فقط قیمت بالا میره ..ولی اگه رینگ عوض کردید نظر شخصی من رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچ سه تکه با لاستیکهای کانتیننتال است…..که باعث میشه یکمی سواریتون خشن تر بشه ولی قابلیت مانور رو تا حدود زیادی بهتر میکنه. ضمنا” طرف این رینگهای آلومینیومی یکپارچه موجود در بازار نرید چونکه هم هزینه اضافه میکنید هم اینکه رینگهای فولادی دو تکه استاندارد ماشینتون از نظر فنی بمراتب در تمام موارد بهتر از رینگهای کیفیت پائین آلومینیومیه)
دوم : تعویض کمک فنرها با کمک فنر های AVO که قابلیت تنظیم میزان دامپینگ در سه حالت هم دارن به قیمت تقریبی ۴۰۰۰۰۰ تومان
سوم: تعویض فنرهای جلو با فنرهای کوتاه ECOSSE به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰ تومان و
تغییر ارتفاع فنرهای عقب به میزان حدودا” ۳ اینچ …قیمت هم چیز قابل توجهی نیست به هر مکانیکی بگین با یک هزینه کم فنرهای خود ماشین رو که تورشن بار هستن براتون تقریبا” مجانی میاره پائینتر…اگرم خودتون بلدید که با صرف ۲۰ دقیقه زمان و داشتن یک آچار میتونید انجامش بدید.
چهارم: تعویض دیسکهای جلو با دیسکهای سوراخدار یا دولایه تهویه شونده TAROX ژاپنی به قیمت تقریبی ۲۵۰۰۰۰ تومان
پنجم : تعویض کاسه های عقب با سیستم ترمز دیسکی پرشیا ای ال ایکس به همراه وسائل جنبی برای این ترمز به قیمت تقریبی ۲۰۰۰۰۰ تومان
• به جای چهار و پنج میتونید یک کیت ترمز کامل ۴ پیستونه به قیمت تقریبا” ۱۲۰۰۰۰۰ بخرید که یه مقدار قوی تره ولی اختلاف قیمتش نسبتا” زیاد میشه

ششم : نصب ABS بوش و یا MK20E سمند و پرشیا به قیمت تقریبی ۵۰۰۰۰۰ تومان ( این یکی آپشناله …. ولی اگه نصبش کنید ایمنی خیلی بالاتری دارید و به نفعتونه )
هفتم : تعویض لنتهای ترمز با یک مدل اصطکاک بالا مثل FAST ROAD به قیمت تقریبی ۶۰۰۰۰ تومان
هشتم : تعویض صفحه کلاچ با یکی از مدلهای قویتر و چسبان که قابلیت انتقال گشتاور بالاتری هم داره از حتی خود والئو به قیمت تقریبی ۵۰۰۰۰ تومان
نهم : تعویض سیستم هواکش موتور با هواکشهای PIPERCROSS به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰ تومان ( به جای اینکار میتونید سیستم هواکش استانداردتون رو دست نزنید و به جاش یک رم ایر روی کاپوت نصب کنید که میزان تقویتش هم به خصوص در سرعتهای بالای ۱۶۰ خیلی بیشتره و موجب اسپورتی شدن ظاهر ماشین هم میشه ولی مشکلش اینه که باید کاپوت سوراخ و بریده بشه )
دهم : تعویض کامل سوپاپها….تایپیتها و میل سوپاپ با کیت KENT PERFORMANCE به قیمت تقریبی ۵۰۰۰۰۰ تومان
یازدهم : کف تراشی کامل سرسیلندر به میزان ۲ میلیمتر و تعویض واشر سرسیلندر به قیمت تقریبی ۵۰۰۰۰ تومان
دوازدهم : سند بلاست کردن داخل مانیفولد خروجی و پولیش اگزوز به قیمت تقریبی ۶۰۰۰۰ تومان ( ضمنا” اگر احساس میکنید کاتالیزور ممکنه مزاحمتون باشه لطف کنید دور نندازیدش! یه دونه کاتالیزور ۱۰۰۰۰۰ تومنی دیگه بخرید یه لوله اگزوز دیگه مثل اگزوز اصلی ماشینتون هم بخرید بدید یه اگزوز ساز یه دوراهی ساده بعد از مانیفولد خروجی درست کنه و لوله اگزوز و کاتالیزور جدید رو طوری که منبع صدا خفه کن اگزوزها بغل هم قرار بگیره با چند تا بست براتون به بدنه نصب کنه.اگرهم دوست داشتید منبع صدا خفه کن های آخر رو میتونید در بیارید و به جاشون منبع گرد ساده بگذارید چون الآن هم صدای اگزوزتون کمتر از حالت استاندارد شده هم منبع اگزوزهای آخر با فرم بیضی جای نسبتا” زیادی میگیرن .کل اینکارا با کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان ناقابل! قابل اجرا میشه..اگزوزهای خروجیتون هم دوبل واقعی میشن …صدای خروجی از اگزوزتون هم خیلی پرطنین و اسپورتی میشه..ضمنا” محیط زیست رو هم دیگه آلوده نمیکنین…در صورتیکه یک سوپاپ حساس به فشار برای اگزوز دوم قرار بدید که در مواقعی که لازم نیست اگزوز دوم از مدار خارج بشه مشکل گرم کردن اولیه کاتالیزور بعد از استارت هم حل میشه)
سیزدهم : تغییر برنامه نرم افزاری سوخت پاشی و احتراق و فریم ور ای سی یو برای قابلیتهای جدید موتور ( همون ریمپینگ ) به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰ تومان
چهاردهم : یکمی دست کاری توی فشار پمپ هیدرولیک فرمان برای اینکه عملکردش سفت تر بشه و توی سرعتهای بالا بواسطه سبکی بیش از حد فرمان اذیتتون نکنه….ضمنا” از وضعیت مسیر حرکت هم تا حد ممکن مطلعتون بکنه.
پانزدهم : نامگذاری برای ۴۰۵ جدیدتون ( مثلا” اسمش رو بگذاریم ۴۰۵ Roland )

برای انجام موارد بالا حدودا” باید ۴۰۰۰۰۰ تومان دستمزد بدید که البته اگر خودتون این کارها رو انجام بدید این پول رو نمیخواد بدید.بعد از انجام کارهای بالا شما یک ۴۰۵ دارید که موتورش بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه بهتون تحویل میده.
حداکثر سرعتش چیزی بیش از ۲۱۵ کیلومتره ( اگر دیدن مقادیر بالای ۲۱۰ براتون مهمه باید مجموعه اندازه گیر سرعت رو تعویض کنید )
شتاب جانبی قابل تحملش در پیچها نزدیک ۰٫۹ جی و در صورت استفاده از رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی کمی بیش از ۰٫۹ جی است.همینطور در مواقع ترمز میتونه حداکثر نزدیک ۱- جی شتاب منفی داشته باشه.همینطور شتاب صفر تا صدی برابر حدودا” ۱۰ ثانیه یا حداکثر ۰٫۵ ثانیه کمتر داره.
از نظر وزنی حدودا” ۳۰ کیلوگرم سبکتر از استانداردش شده و از نظر هزینه نگهداری و استهلاک تقریبا” متوسط ۳۰% بیشتر از ۴۰۵ استاندارد خرج داره و موتورش هم در فواصل حداکثر ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر باید برای تعمیرات اساسی باز بشه .
ضمنا” استفاده از بنزین سوپر با اکتان بالا و روغن موتور ترجیحا” برپایه مواد صنعتی و با ویسکوزیته بالاتر الزامی میشه.
از نظر ایمنی هم نسبت به ۴۰۵ استاندارد ایمن تره.

در مورد بدنه و مسائل آیرودینامیکی۴۰۵ استاندارد با توجه به ضریب دراگ ۰٫۲۹ از نظر آیرودینامیکی مشکلی نداره و پینین فارینا در این مورد سنگ تموم گذاشته…ولی اگر علاقه دارید که نیروی لیفت روی محور عقب در سرعتهای بالای ۱۶۰ رو کم کنید و از اسپویلر و بال برای این منظور استفاده کنید باید دقت کنید که اولا” بال مورد استفاده اتون باید واقعا” بال باشه نه شبه بال.ثانیا” باید در ارتفاع حداقل ۴۰ سانتیمتر بالاتر از صندوق عقب قرار بگیره تا بتونه کار انجام بده. اگر تمایل به تغییر ظاهر خودرو دارید با توجه به اینکه اکثر قطعات موجود در بازار صرفا” جنبه نمایشی دارن هم ضریب آیرودینامیک ۴۰۵ رو بهم میزنن که موجب کاهش حداکثر سرعتش میشه…..هم با از بین بردن تعادل آیرودینامیکی ماشین موجب افت شدید هندلینگ ۴۰۵ تا حد خطرناک در سرعتهای بالای ۱۶۰ کیلومتر میشن..اگر حتما” میخواهید اینکار رو انجام بدید یه نگاهی به بادی استایلینگ های شرکت ECOSSE بندازید که از نظر فنی هم مشکلی برای ماشینتون ایجاد نمیکنن.
اگر قصد استفاده از این ۴۰۵ رو در پیست دارید باید حتما” رادیاتورآب رو با یک رادیاتور آلومینیومی قویتر تعویض کنید که ممکنه ۷۰۰۰۰ تومان یا یکم بیشتر هزینه روی دستتون بگذاره ولی در صورت استفاده در شرایط معمولی یا رانندگی اتوبانی احتیاجی به این تعویض نیست.
• اگر میخواهید در هوای گرم هم قدرت موتور رو به خاطر کولر از دست ندید میتونین سیستم کولر اصلی ماشین رو با یک کولر دوکمپرسوره با استفاده از دوتا کمپرسور به مارک دوو ( یکی برای جلو ..یکی برای عقب ) به همراه یک موتور تک یا دوسیلندر زیر ۱۰۰ سی سی تعویض کنید که اینطوری دیگه میتونید با موتور خاموش هم از یک کولر مافوق قوی استفاده کنید ..هزینه اش هم حدودا” ۷۰۰۰۰۰ تومن میشه!
• اگر تمایل به ایجاد تغییرات در قطعات داخلی خودرو و امکانات رفاهیش مثل کامپیوتر سفری..تغییر صندلی ها و یا روکش داشبورد و پدالهای آلومینیومی و ……. دارید بسته به سلیقه و بودجه خودتون اینکارها رو انجام بدید..ضمنا” به مساله اضافه وزن احتمالی بعد از این تغییرات هم دقت کنید.

تیونینگ ۴۰۵

این قسمت مربوط به تیونینگ درجه ۲ برای ۴۰۵ با افزایش قیمت کمی بیشتر از ۱۲۰۰۰۰۰۰ تومان و حداکثر ۱۸۰۰۰۰۰۰ تومان نسبت به ۴۰۵ استاندارد با موتورهای ۲۷۰ و ۳۱۰ اسبی برمبنای قطعات شرکت ECOSSE انگلیسه که به کمک این تیونینگ میشه از نظر قابلیتهای مانوری فنی و تکنیکی در سرعتهای بیش از ۶۰ کیلومتر از همه نظر با انواع بی ام و سری ۳ و ۵ موجود در ایران رقابت کرد و ازشون هم بالاتر بود ( بدلیل دیفرانسیل جلو بودن پژو در محدوده زیر ۶۰ کیلومتر چسبندگی چرخهای محرک موقع شتابگیری سریع کمتره و ممکنه بدلیل هرزگردی چرخهای جلو از بی ام و ها عقب بمونید….یا در بعضی از پیچهای خیلی تندبا سرعت بالا بازم به خاطر چسبندگی کم محور جلو نمیتونید پا به پای بی ام و حرکت کنید) …با توجه به اینکه سقف قیمت خودروی شما هنوز به ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان نرسیده!

اول : تعویض رینگهای اصلی با رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی سه پارچه OZ به سایز ۸٫۵J17 و به قیمت تقریبی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
دوم: تعویض لاستیکها با لاستیکهای کانتیننتال سایز ۲۳۵*۴۰*۱۷ و از گونه ContiSportContact 2 به قیمت تقریبی ۶۰۰۰۰۰ تومان
سوم: تعویض کمک فنرها با کمک فنرهای قابل تنظیم BILSTEIN آلمانی به قیمت تقریبی ۷۵۰۰۰۰ تومان
چهارم: تعویض فنرهای جلو با فنرهای کوتاه ECOSSE LOWERING SPRING منتهی از گونه سفت تر از مدل قبلی به قیمت تقریبی ۱۵۰۰۰۰ تومان
پنجم : پائین آوردن فنرهای تورشن بار عقب به میزان ۴ اینچ
ششم : تعویض کامل سیستم ترمز استاندارد با کیت ۱۰ پیستونه BREMBO به قیمت تقریبی ۲۵۰۰۰۰۰ تومان…ضمنا” یک دسته ترمز دستی یا پائی مناسب هم باید به مجموعه اضافه کنید یا از E-BREAK جایگزین استفاده کنید که البته قیمتی نداره.
هفتم: نصب یک سیستم ترمز ABS مثل بوش یا مکنتی مارلی به قیمت تقریبی ۵۰۰۰۰۰ تومان
هشتم: تعویض کامل موتور با کیت موتور GTI-6 چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ با قدرت تولیدی ۱۶۷ اسب بخار به قیمت ۳۶۰۰۰۰۰ تومان
نهم: نصب کیت توربو شارژ ۱۶V-Turbo Conversion که موجب میشه قدرت موتور GTI-6 به حدود ۲۷۰ اسب بخار برسه به قیمت تقریبی ۱۳۰۰۰۰۰ تومان. ( ضمنا” این توربو شارژ در یک ورژن دیگه هم موجوده که میتونه تا ۳۵۰ اسب بخار نیرو تولید کنه…ولی مد نظر ما نیست….برای توانهای بیش از ۲۸۰ اسب از یک موتور دیگه استفاده میکنیم )
• اگر توان بالاتر از ۲۸۰ اسب بخار مد نظر باشه ازکیت موتور V-6 با حجم سه لیتر استفاده میکنیم به قیمت تقریبی ۸۵۰۰۰۰۰ تومان…ضمنا” این موتور با یک کیت توربو شارژ معمولی حدود ۳۱۰ اسب بخار نیرو تولید میکنه..ولی در صورت تعویض توربو شارژ و هزینه حدود ۲ ملیون تومان میشه نزدیک ۴۰۰ اسب از این موتور نیرو گرفت
دهم: تعویض کامل گیربکس با گیربکس MI16 یا M6 یا BE3 M5 ( این یکی رو توصیه نمیکنیم ) پژو به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان ( ضمنآ” در صورت نیاز به ۴WD خصوصا” برای موتورهای ۶ سیلندر میشه از گیربکس S16 هم استفاده کرد ولی با توجه به تعویض کامل سیستم تعلیق و اضافه شدن میل گاردان چیزی حدود ۵ ملیون تومان اضافه هزینه رو باید قبول کنید )
یازدهم : استفاده از کیت آیرودینامیکی TRACKSTAR شرکت ECOSSE به قیمت تقریبی ۱۶۰۰۰۰۰ تومان ( استفاده از این کیت با در نظر گرفتن حداکثر سرعت بالای خودرو الزامیه ولی اگر علاقه ای به این کیت ندارید میتونید از کیتهای تقویتی مثل TESTAROSA یا ترکیبی از اسکیرت BREAK به همراه یکی از اسپویلرهای عقب این شرکت استفاده کنید )
یازدهم : تقویت اتصالات شیشه عقب برای توانائی حرکت در سرعتهای بیش از ۲۵۰ کیلومتر.
دوازدهم : استفاده از یک سیستم فرمان الکتریکی با قابلیت خارج شدن از مدار در سرعتهای بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و حذف سیستم هیدرولیک فرمان استاندارد به قیمت تقریبی ۷۰۰۰۰۰ تومان ( به جای اینکار میتونید سیستم هیدرولیک خودتون رو طوری تنظیم کنید که از حالت استاندارد خیلی سفت تر بشه ….منتهی با توجه به لاستیکهای ۲۳۵ رانندگی در سرعتهای پائین واقعا” مشکل و خسته کننده میشه.)
سیزدهم: تعویض کامل ادوات داخلی مثل نشاندهنده ها… سر دنده….پدالها….صندلیها و تغییرات داشبورد و …… به قیمت تقریبی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان.
چهاردهم : نامگذاری خودرو جدید ( مثلا” اسمش رو میگذاریم ۴۰۵ MONSTER)

بدلیل وجود اکثر قطعات جانبی مورد نیاز مثل رادیاتور…ECU ….دسته موتور…سیستم کامل اگزوز و …..برروی خود کیتهای موتور و گیربکس نیازی به تغییرات در سیستم استانداردتون ندارید و کلیه وسائل جانبی مورد نیاز با توجه به نیاز موتور جدید در اختیارتون قرار میگیره .

با توجه به توان بالای ترمزها و موتور کمی تقویت در قسمت ساب فریم جلو با توجه به امکانات خودتون الزامیه..هزینه کار هم حدودا” ۱۰۰۰۰۰ تومان میشه.

اگر از این ۴۰۵ جدید میخواهید جهت استفاده روزمره و خارج از پیست کاربگیرید و کارهاتون هم قانونی باشه اخذ مجوز برای تعویض موتور و گیربکس از نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست الزامیه.

۴۰۵ جدید شما بین ۲۷۰ تا ۳۱۰ اسب بخار قدرت داره……حداکثر سرعتش رقمی بیش از ۲۶۰ کیلومتر در ساعته که البته با توجه به اینکه در این سرعت شاسی و بدنه شما در مرز توانائیهای فنی خودشون قرار دارن اگر بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت باهاش سرعت نرید ایمن تره.
شتاب صفر تا صد شما چیزی بین ۶ تا ۶٫۵ ثانیه است ( اگر ۴WD بکنیدش بدلیل چسبندگی بالاتر میشه به شتابهای نزدیک ۵٫۵ ثانیه هم دست پیدا کرد! ).
با توجه به لاستیکهای ۲۳۵ و وزن حدودا” ۱۲۵۰ کیلوگرمی خودرو رسیدن به شتابهای جانبی نزدیک ۰٫۹۳ جی کار چندان مشکلی نیست.
موقع ترمز کردن هم میتونید تا کمی بیش از ۱ جی شتاب منفی داشته باشید.
هزینه نگهداری و موارد جنبی این ۴۰۵ جدید حداقل ۵۰% بیشتر از ۴۰۵ استاندارده که میتونه تا بیش از ۲۰۰% هم بسته به نوع رانندگی شما بالا بره!
این خودرو نسبت به گونه استانداردش از نظر سواری خیلی سفت تر و خشک تر شده ولی چسبندگی ایده آلی داره
بدلیل ارتفاع بسیار کم خورو از زمین ( خصوصا” هنگام استفاده از کیت آیرودینامیکی ) حرکت با بار و سرنشین کامل در خیابانهای معمولی میتونه دردسر ساز بشه و خسارت زیادی بهتون بزنه.گذشته از اینکه این ۴۰۵ خوابیده حتی با یک سرنشین هم نمیتونه مثل قدیم از هرمسیری عبور کنه و محدودیتهاش زیاده( خصوصا” در خیابانهای کشور عزیزمون که بعضا” ماشینهای شاسی بلند رو هم شرمنده کردن! ).
با توجه به قدرت موتور یالای ۲۰۰ اسبی استفاده از کولر تاثیری برروی قابلیتهای موتوریتون نمیگذاره.
اگر از یک آنتی رول بار مناسب برای محور عقب استفاده کنید پایداری عقبتون در سر پیچها کمی بهتر میشه.
بدلیل تغییر قطر کلی تایرها و بزرگ شدنشون و همینطور تغییر کامل گیربکس کیلومتر شمار استاندارد شما بهیچوجه در این ماشین قابل استفاده نیست و اگر هم قابل استفاده بود هم دقت نداشت هم اینکه محدوده قابل توجهی از سرعت رو نمیتونست نشون بده.
استفاده از یک بال عقب مناسب حتما” الزامیه… در غیر اینصورت حرکت با سرعت بالای ۲۱۰ کیلومتر بدلیل سبک شدن بیش از حد محور عقب و عدم تعادل آیرودینامیکی ممنوعه.
بدلیل انتقال نیروی محرک به چرخهای جلو و توان بالای موتور در صورت اشتباه هنگام رانندگی خصوصا” در سطوح لغزنده به سادگی میشه تعادل رو از دست داد! پس قبل از استفاده کامل از نیروی موتور مدتی باید تمرین کنید. توجه فرمایید نویسنده قیمت ها تقریبی بازار در نظر گرفته است
برگرفته از سایت http://masoudtu.blogfa.com/post/6

ترک نظرات