موتور ۵.۷ L V8 توسط جنرال موتورز برای استفاده در وسایل نقلیه با عملکرد بالا مانند شورلت Camaro و Corvette تولید شد . این بخشی از خانواده Gen بلوک کوچک (GM ) است .
Displacement: | 5.7L / 346 cu. in. |
---|---|
Aspiration: | Natural |
Introduced: | 1997 model year |
Discontinued: | 2005 |
Predecessor: | LT1 / Gen 2 Small Block |
Successor: | LS6 |
Assembly: | Saint Catherines, Ontario, Canada |
موتور هشت سیلندر GM LS1 یکی از بهترین های آفرود می باشد . در کلاسی مشابه GM LS2 جایگیزنی مناسب تلقی میگردد در بازار ایران یک تفاوت قیمت 25 میلیون تومانی دارد.
این موتور سومین نسل موتور جنرال موتورز را معرفی کرد . به غیر از یک جابجایی مشابه , ابعاد خارجی و یاتاقانهای میلهای , موتور به طور مشترک با موتور جت ii جایگزین شده بود .
این شرکت در ابتدا در شرکت شورلت کور و c5 معرفی شد , که در آن , این اتومبیل با قدرت اسببخار و با قدرت اسببخار در دقیقه به دست آمد . به طور کلی , gm تعداد منیفولد اگزوز و اگزوز را بهبود بخشید, و با افزایش درجهبندی به اسببخار قدرت اسببخار ( به ازای هر کیلو وات ) و افزایش گشتاور , میزان گشتاور را افزایش داد . در این روش از موتور اتومبیل استفاده شد .
در واقع , gm دستگاه اتومبیل را در وسایل نقلیه f معرفی کرد . این موتور از قدرت اسببخار استفاده میکرد که به اعتقاد برخی محافظهکاران محافظهکار بودند . از موتور در وسایل نقلیه f – بدنه استفاده شد .
این موتور همچنین در دستگاه سان سو در دسترس بود . هولدن روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی – همبستگی بود . ~~~ دادهها با استفاده از نرمافزار spss تجزیه و تحلیل شد .
-
Type: 5.7L V8 Gen III Small Block Engine Orientation; Longitudinal Engine Mass (kg/lbs): 177 / 390 Displacement: 5,665cc (5.7L; 346ci) Compression ratio: 10.1.:1 Bore x stroke: 99.06 x 91.948mm Bore Center (mm): 111.76 Valve configuration: Overhead valves Valves per cylinder: 2 Firing order: 1 – 8 – 7 – 2 – 6 – 5 – 4 – 3 Fuel system: Sequential fuel injection Recommended fuel: Regular Unleaded
هایلایت های موتور LS۱ شامل موارد زیر هستند :
بلوک استوانه : بلوک استوانه ( نسل سوم ) عناصر طراحی اصلی را با بلوک بلوک کوچک اصلی GM به اشتراک میگذارد : یک استوانه ۹۰ درجه و دارای مرکز ۴.۴۰۰ اینچی . ابعاد تحمل و سکته عبارتند از: ۳.۹۰ – اینچ ( ۹۹ mm ) ضربه x ۳.۶۲ اینچی ( ۹۲ میلی متر ) .
سیستم Oiling : سیستم روغنکاری که از طرح ” sump ” مرسوم استفاده میکند ، طرح ” sump wet ” را با وانت نفتی که در pan نفت قرار دارد ، بکار میگیرد . پمپ نفت در جلوی بلوک است و فیلتر روغن در پشت موتور قرار دارد .
همه موتورهای نسل سوم برای استفاده از نفت موتور AC Delco به کار میروند . شکل ۵.۷ L از ۵ W۳۰ استفاده میکند .
مونتاژ گردان : در داخل بلوک Gen یک مونتاژ چرخشی با دوام است که شامل میللنگ ، میله متصل به فلز و میلههای اتصال فلزی به اینچ ، و همچنین M۱۴۲ hypereutectic و پیستونهای آلیاژ آلومینیوم است . میلههای متصل به هم یک طرح I – beam دارند .
سیستم PCV : سیستم PCV LS۱ pullz crankcase گازها و blow روغنموتور – به وسیله پوشش سوپاپ ، سیستم . مسایل مصرف نفت ممکن در موتورهای LS۱ اولیه اشاره شد .
طراحی Camshaft : موتور LS۱ از یک roller هیدرولیک لولههای فولادی استفاده میکند و بسته به برنامه و سال مدل دو مشخصه دوربین متفاوت را دریافت میکند .
طراحی سر سیلندر : سرهای سیلندر LS۱ شامل ساخت همه – ، شکلهای دهانه ورودی کلیسا ، بندر اگزوز بیضی است . شیرهای ورودی و شیرهای اگزوز در سرهای آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده قرار میگیرند : include valve beehive و سیستم تزریق سوخت roller – محور : تزریق سوخت در تمام موتورها مورد استفاده قرار میگیرد . تزریق دهانه – سوخت ، injectors را بر روی ریل سوخت سوار بر منیفولد ورودی قرار میدهد . از آنجا ، the ، درست قبل از محفظه احتراق ، سوخت اسپری را به داخل بنادر جذب میکند . سپس سوخت قبل از عبور از چرخه احتراق با هوای ورودی ترکیب میشود .
لوله اگزوز : موتور LS۱ از یک طرح منیفولد اگزوز ” چهار به یک ” استفاده میکند .
سیستم خنککننده : ویژگیهای یک پمپ آب با کمربند ، رادیاتور و پنکه الکتریکی .
۲۴ سیستم احتراق X : همه موتورهای نسل سوم از یک فرمان ۲۴ X میللنگ برای نگه داشتن زمان موتور استفاده میکنند .
کنترلر موتور : سه کنترلکننده موتور مختلف در طول عمر موتور LS۱ مورد استفاده قرار گرفتند .
Year | Make | Model | Transmission | Power (hp / kW @ RPM) | Torque (lb-ft / Nm @ RPM) |
---|---|---|---|---|---|
1997-2000 | Chevrolet | Corvette | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60) | 345 / 257 @ 5600 | 350 /470 @ 4400 |
2001-2004 | Chevrolet | Corvette | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60) | 350 / 260 @ 5600 | 365 /495 @ 5600 |
1998-2000 | Chevrolet | Camaro Z28 | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 305 / 227 @ 5200 | 335 / 454 @ 4400 |
1998-2000 | Chevrolet | Camaro SS | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 320 / 242 @ 5200 | 345 / 467 @ 4400 |
2001-2002 | Chevrolet | Camaro Z28 | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 310 / 231 @ 5200 | 340 / 461 @ 4400 |
2001-2002 | Chevrolet | Camaro SS | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 325 / 238 @ 5200 | 350 / 475 @ 4400 |
1998-2000 | Pontiac | Firebird Formula | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 305 / 227 @ 5200 | 335 / 454 @ 4400 |
1998-2000 | Pontiac | Firebird Trans Am | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 320 / 242 @ 5200 | 345 / 467 @ 4400 |
2001-2002 | Pontiac | Firebird Formula | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 310 / 227 @ 5200 | 340 / 461 @ 4400 |
2001-2002 | Pontiac | Firebird Trans Am | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 325 / 238 @ 5200 | 350 / 475 @ 4400 |
1999–2000 | Holden | VT.II Commodore, VT.II Calais | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 295 / 220 @ 5000 | 323 / 446 @ 4400 |
1999–2003 | Holden | Statesman, Caprice | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 295 / 220 @ 5000 | 323 / 446 @ 4400 |
2000–2002 | Holden | VX Commodore, VX Berlina, VX Calais, VU Ute | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 302 / 225 @ 5200 | 339 / 460 @ 4400 |
2001–2002 | Holden | Monaro | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 302 / 225 @ 5200 | 339 / 460 @ 4400 |
2002-2003 | Holden | Commodore SV8 and SS, Ute S and SS,Monaro | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 315 / 235 @ 5200 | 343 / 465 @ 4400 |
2003-2004 | Holden | Berlina, Ute S, One Tonner S | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 315 / 235 @ 5200 | 343 / 465 @ 4400 |
2003-2004 | Holden | Commodore SV8 and SS, Calais, Ute SS, Caprice | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 328 / 245 @ 5200 | 343 / 465 @ 4400 |
2003-2004 | Holden | Monaro | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 328 / 245 @ 5200 | 343 / 465 @ 4400 |
2003-2004 | Holden | Statesman | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 315 / 235 @ 5200 | 339 / 460 @ 4000 |
2003-2005 | Holden | Adventra | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 315 / 235 @ 5200 | 339 / 460 @ 4000 |
2003-2005 | Holden | VY.II Crewman | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto | 302 / 225 @ 5200 | 339 / 460 @ 4400 |
2004-2005 | Holden | Berlina, Calais, One Tonner, Crewman | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 315 / 235 @ 5600 | 339 / 460 @ 4000 |
2004-2005 | Holden | Statesman | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 328 / 245 @ 5200 | 343 / 465 @ 4400 |
2004-2005 | Holden | Commodore SV8 and SS, Ute SS | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 369 / 250 @ 5600 | 347 / 470 @ 4000 |
2004-2005 | Holden | Caprice | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 335 / 250 @ 5600 | 347 / 470 @ 4800 |
2004-2005 | Holden | Monaro | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 349 / 260 @ 5600 | 347 / 500 @ 4000 |
2005-2006 | Holden | Adventra | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 335 / 250 @ 5600 | 347 / 470 @ 4800 |
1999–2000 | Holden Special Vehicles | HSV VT.II ClubSport, HSV VT.II Senator, HSV VT SV99, HSV WH Grange | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 335 / 250 @ 5600 | 349 / 473 @ 4000 |
2000-2002 | Holden Special Vehicles | HSV VX ClubSport, HSV VX Senator, HSV WH Grange | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 342 / 255 @ 5600 | 350 / 475 @ 4000 |
2001-03 | Holden Special Vehicles | HSV V2.I GTO Coupe | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 342 / 255 @ 5600 | 350 / 475 @ 4000 |
2002-2003 | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series I: ClubSport, Senator, Maloo | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 343 / 260 @ 5600 | 350 / 475 @ 4000 |
2003 | Holden Special Vehicles | HSV V2.II GTO Coupe | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 343 / 260 @ 5600 | 350 / 475 @ 4000 |
2003-2004 | Holden Special Vehicles | HSV V2.III GTO Coupe | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 382 / 285 @ 5600 | 376 /510 @ 4800 |
2003-2004 | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series II: ClubSport, Senator, Maloo, HSV WK Grange | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 382 / 285 @ 5600 | 376 /510 @ 4800 |
2003-2005 | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series Avalanche | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 362 / 270 @ 5700 | 350 / 475 @ 4000 |
2004 | Holden Special Vehicles | HSV V2 Coupe 4 | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 362 / 270 @ 5700 | 350 / 475 @ 4000 |
2004-2005 | Holden Special Vehicles | HSV Z-Series Coupe 4 | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 362 / 270 @ 5700 | 350 / 475 @ 4000 |
2004-2005 | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series Avalanche XUV | 4-Speed Auto AWD (4L60E) | 362 / 270 @ 5700 | 350 / 475 @ 4000 |
2000 | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV VT.II GTS | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 402 / 300 @ 6000 | 376 /510 @ 4800 |
2000–2001 | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV VX GTS | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 402 / 300 @ 6000 | 376 /510 @ 4800 |
2000-2001 | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV VX Senator 300 | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 402 / 300 @ 6000 | 376 /510 @ 4800 |
2001–2002 | Holden Special Vehicles – Callaway | VX SV300 | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 402 / 300 @ 6000 | 376 /510 @ 4800 |
2001–2004 | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV V2 GTS Coupe | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 402 / 300 @ 6000 | 376 /510 @ 4800 |
2002–2004 | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV Y-Series GTS | 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | 402 / 300 @ 6000 | 376 /510 @ 4800 |