GM 5.7 Liter V8 Small Block LS1

موتور ۵.۷ L V8 توسط جنرال موتورز برای استفاده در وسایل نقلیه با عملکرد بالا مانند شورلت Camaro و Corvette تولید شد . این بخشی از خانواده Gen بلوک کوچک (GM ) است .

5.7L LS1 Engine Vitals
Displacement: 5.7L / 346 cu. in.
Aspiration: Natural
Introduced: 1997 model year
Discontinued: 2005
Predecessor: LT1 / Gen 2 Small Block
Successor: LS6
Assembly: Saint Catherines, Ontario, Canada

موتور هشت سیلندر GM LS1 یکی از بهترین های آفرود می باشد . در کلاسی مشابه GM LS2 جایگیزنی مناسب تلقی میگردد در بازار ایران یک تفاوت قیمت 25 میلیون تومانی دارد.

این موتور سومین نسل موتور جنرال موتورز را معرفی کرد . به غیر از یک جابجایی مشابه , ابعاد خارجی و یاتاقان‌های میله‌ای , موتور به طور مشترک با موتور جت ii جایگزین شده بود .
این شرکت در ابتدا در شرکت شورلت کور و c5 معرفی شد , که در آن , این اتومبیل با قدرت اسب‌بخار و با قدرت اسب‌بخار در دقیقه به دست آمد . به طور کلی , gm تعداد منیفولد اگزوز و اگزوز را بهبود بخشید, و با افزایش درجه‌بندی به اسب‌بخار قدرت اسب‌بخار ( به ازای هر کیلو وات ) و افزایش گشتاور , میزان گشتاور را افزایش داد . در این روش از موتور اتومبیل استفاده شد .
در واقع , gm دستگاه اتومبیل را در وسایل نقلیه f  معرفی کرد . این موتور از قدرت اسب‌بخار استفاده می‌کرد که به اعتقاد برخی محافظه‌کاران محافظه‌کار بودند . از موتور در وسایل نقلیه f – بدنه استفاده شد .
این موتور همچنین در دستگاه سان سو در دسترس بود . هولدن روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی – همبستگی بود . ~~~ داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد .

  • Type: 5.7L V8 Gen III Small Block
    Engine Orientation; Longitudinal
    Engine Mass (kg/lbs): 177 / 390
    Displacement: 5,665cc (5.7L; 346ci)
    Compression ratio: 10.1.:1
    Bore x stroke: 99.06 x 91.948mm
    Bore Center (mm): 111.76
    Valve configuration: Overhead valves
    Valves per cylinder: 2
    Firing order: 1 – 8 – 7 – 2 – 6 – 5 – 4 – 3
    Fuel system: Sequential fuel injection
    Recommended fuel: Regular Unleaded

هایلایت های موتور LS۱ شامل موارد زیر هستند :
بلوک استوانه : بلوک استوانه ( نسل سوم ) عناصر طراحی اصلی را با بلوک بلوک کوچک اصلی GM به اشتراک می‌گذارد : یک استوانه ۹۰ درجه و دارای مرکز ۴.۴۰۰ اینچی . ابعاد تحمل و سکته عبارتند از: ۳.۹۰ – اینچ ( ۹۹ mm ) ضربه x ۳.۶۲ اینچی ( ۹۲ میلی متر ) .
سیستم Oiling : سیستم روغنکاری که از طرح ” sump ” مرسوم استفاده می‌کند ، طرح ” sump wet ” را با وانت نفتی که در pan نفت قرار دارد ، بکار می‌گیرد . پمپ نفت در جلوی بلوک است و فیلتر روغن در پشت موتور قرار دارد .
همه موتورهای نسل سوم برای استفاده از نفت موتور AC Delco به کار می‌روند . شکل ۵.۷ L از ۵ W۳۰ استفاده می‌کند .
مونتاژ گردان : در داخل بلوک Gen یک مونتاژ چرخشی با دوام است که شامل میل‌لنگ ، میله متصل به فلز و میله‌های اتصال فلزی به اینچ ، و همچنین M۱۴۲ hypereutectic و پیستون‌های آلیاژ آلومینیوم است . میله‌های متصل به هم یک طرح I – beam دارند .
سیستم PCV : سیستم PCV LS۱ pullz crankcase گازها و blow روغن‌موتور – به وسیله پوشش سوپاپ ، سیستم . مسایل مصرف نفت ممکن در موتورهای LS۱ اولیه اشاره شد .
طراحی Camshaft : موتور LS۱ از یک roller هیدرولیک لوله‌های فولادی استفاده می‌کند و بسته به برنامه و سال مدل دو مشخصه دوربین متفاوت را دریافت می‌کند .
طراحی سر سیلندر : سره‌ای سیلندر LS۱ شامل ساخت همه – ، شکل‌های دهانه ورودی کلیسا ، بندر اگزوز بیضی است . شیره‌ای ورودی و شیره‌ای اگزوز در سره‌ای آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند : include valve beehive و سیستم تزریق سوخت roller – محور : تزریق سوخت در تمام موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد . تزریق دهانه – سوخت ، injectors را بر روی ریل سوخت سوار بر منیفولد ورودی قرار می‌دهد . از آنجا ، the ، درست قبل از محفظه احتراق ، سوخت اسپری را به داخل بنادر جذب می‌کند . سپس سوخت قبل از عبور از چرخه احتراق با هوای ورودی ترکیب می‌شود .
لوله اگزوز : موتور LS۱ از یک طرح منیفولد اگزوز ” چهار به یک ” استفاده می‌کند .
سیستم خنک‌کننده : ویژگی‌های یک پمپ آب با کمربند ، رادیاتور و پنکه الکتریکی .
۲۴ سیستم احتراق X : همه موتورهای نسل سوم از یک فرمان ۲۴ X میل‌لنگ برای نگه داشتن زمان موتور استفاده می‌کنند .
کنترلر موتور : سه کنترل‌کننده موتور مختلف در طول عمر موتور LS۱ مورد استفاده قرار گرفتند .


GM 5.7L V8 Small Block LS1 Engine Vehicle Applications
Year Make Model Transmission Power (hp / kW @ RPM) Torque (lb-ft / Nm @ RPM)
1997-2000 Chevrolet Corvette 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60) 345 / 257 @ 5600 350 /470 @ 4400
2001-2004 Chevrolet Corvette 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60) 350 / 260 @ 5600 365 /495 @ 5600
1998-2000 Chevrolet Camaro Z28 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 305 / 227 @ 5200 335 / 454 @ 4400
1998-2000 Chevrolet Camaro SS 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 320 / 242 @ 5200 345 / 467 @ 4400
2001-2002 Chevrolet Camaro Z28 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 310 / 231 @ 5200 340 / 461 @ 4400
2001-2002 Chevrolet Camaro SS 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 325 / 238 @ 5200 350 / 475 @ 4400
1998-2000 Pontiac Firebird Formula 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 305 / 227 @ 5200 335 / 454 @ 4400
1998-2000 Pontiac Firebird Trans Am 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 320 / 242 @ 5200 345 / 467 @ 4400
2001-2002 Pontiac Firebird Formula 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 310 / 227 @ 5200 340 / 461 @ 4400
2001-2002 Pontiac Firebird Trans Am 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 325 / 238 @ 5200 350 / 475 @ 4400
1999–2000 Holden VT.II Commodore, VT.II Calais 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 295 / 220 @ 5000 323 / 446 @ 4400
1999–2003 Holden Statesman, Caprice 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 295 / 220 @ 5000 323 / 446 @ 4400
2000–2002 Holden VX Commodore, VX Berlina, VX Calais, VU Ute 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 302 / 225 @ 5200 339 / 460 @ 4400
2001–2002 Holden Monaro 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 302 / 225 @ 5200 339 / 460 @ 4400
2002-2003 Holden Commodore SV8 and SS, Ute S and SS,Monaro 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 315 / 235 @ 5200 343 / 465 @ 4400
2003-2004 Holden Berlina, Ute S, One Tonner S 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 315 / 235 @ 5200 343 / 465 @ 4400
2003-2004 Holden Commodore SV8 and SS, Calais, Ute SS, Caprice 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 328 / 245 @ 5200 343 / 465 @ 4400
2003-2004 Holden Monaro 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 328 / 245 @ 5200 343 / 465 @ 4400
2003-2004 Holden Statesman 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 315 / 235 @ 5200 339 / 460 @ 4000
2003-2005 Holden Adventra 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 315 / 235 @ 5200 339 / 460 @ 4000
2003-2005 Holden VY.II Crewman 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto 302 / 225 @ 5200 339 / 460 @ 4400
2004-2005 Holden Berlina, Calais, One Tonner, Crewman 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 315 / 235 @ 5600 339 / 460 @ 4000
2004-2005 Holden Statesman 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 328 / 245 @ 5200 343 / 465 @ 4400
2004-2005 Holden Commodore SV8 and SS, Ute SS 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 369 / 250 @ 5600 347 / 470 @ 4000
2004-2005 Holden Caprice 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 335 / 250 @ 5600 347 / 470 @ 4800
2004-2005 Holden Monaro 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 349 / 260 @ 5600 347 / 500 @ 4000
2005-2006 Holden Adventra 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 335 / 250 @ 5600 347 / 470 @ 4800
1999–2000 Holden Special Vehicles HSV VT.II ClubSport, HSV VT.II Senator, HSV VT SV99, HSV WH Grange 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 335 / 250 @ 5600 349 / 473 @ 4000
2000-2002 Holden Special Vehicles HSV VX ClubSport, HSV VX Senator, HSV WH Grange 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 342 / 255 @ 5600 350 / 475 @ 4000
2001-03 Holden Special Vehicles HSV V2.I GTO Coupe 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 342 / 255 @ 5600 350 / 475 @ 4000
2002-2003 Holden Special Vehicles HSV Y-Series I: ClubSport, Senator, Maloo 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 343 / 260 @ 5600 350 / 475 @ 4000
2003 Holden Special Vehicles HSV V2.II GTO Coupe 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 343 / 260 @ 5600 350 / 475 @ 4000
2003-2004 Holden Special Vehicles HSV V2.III GTO Coupe 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 382 / 285 @ 5600 376 /510 @ 4800
2003-2004 Holden Special Vehicles HSV Y-Series II: ClubSport, Senator, Maloo, HSV WK Grange 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 382 / 285 @ 5600 376 /510 @ 4800
2003-2005 Holden Special Vehicles HSV Y-Series Avalanche 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 362 / 270 @ 5700 350 / 475 @ 4000
2004 Holden Special Vehicles HSV V2 Coupe 4 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 362 / 270 @ 5700 350 / 475 @ 4000
2004-2005 Holden Special Vehicles HSV Z-Series Coupe 4 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 362 / 270 @ 5700 350 / 475 @ 4000
2004-2005 Holden Special Vehicles HSV Y-Series Avalanche XUV 4-Speed Auto AWD (4L60E) 362 / 270 @ 5700 350 / 475 @ 4000
2000 Holden Special Vehicles – Callaway HSV VT.II GTS 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 402 / 300 @ 6000 376 /510 @ 4800
2000–2001 Holden Special Vehicles – Callaway HSV VX GTS 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 402 / 300 @ 6000 376 /510 @ 4800
2000-2001 Holden Special Vehicles – Callaway HSV VX Senator 300 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 402 / 300 @ 6000 376 /510 @ 4800
2001–2002 Holden Special Vehicles – Callaway VX SV300 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 402 / 300 @ 6000 376 /510 @ 4800
2001–2004 Holden Special Vehicles – Callaway HSV V2 GTS Coupe 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 402 / 300 @ 6000 376 /510 @ 4800
2002–2004 Holden Special Vehicles – Callaway HSV Y-Series GTS 6-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) 402 / 300 @ 6000 376 /510 @ 4800
اشتراک گذاری:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X