
موتور گیربکس راور , موتور احتراق داخلی هشت سیلندر با سر سیلندر و بلوک سیلندر است که در ابتدا توسط جنرال موتورز طراحی و توسط راور در انگلستان طراحی و تولید شد . این فیلم در طیف گستردهای از وسایل نقلیه از سوی راور و سایر تولیدکنندگان مورد استفاده قرار گرفتهاست .
موتور ۳.۵ Litre شرکت روور یکی از بهترین موتورهای ساخت این شرکت میباشد که در واقع نسخه ارتقا یافته بیوک است. این قلب تپنده صدایی بسیار عالی دارد و بهعنوان خوشصداترین موتور در بین ۱۰ موتور انتخاب میشود.
- قدرت موتور/گشتاور:۱۶۰ اسب بخار/۳۰۰ نیوتن متر
- خودروهای مورد استفاده: لندروور سری سه و دیسکاوری/رنجروور
- جنس سرسیلندر/بلوک سیلندر: آلومینیوم/آلومینیوم
- معایب: مصرف زیاد سوخت
مدل اولیه موتور جابجایی ۳.۵ لیتر ، ۲۱۵.۵ متر مکعب در ( ۳،۵۳۲ سیسی ) را داشت . The و the ۸۸.۹ میلی متر و ۷۱.۱۲ میلی متر ( ۳.۵۰ اینچ ) بود . تمام Rover V۸s موتور pushrod OHV با دو شیر در هر سیلندر بودند . این دستگاه از یک بلوک شنی با فشار فشردهشده در liners اهنی و یک منیفولد ورودی جدید با دو نوع HS۶ SU استفاده میکرد . موتور اتومبیل با وزن خشک حدود ۱۷۰ کیلوگرم ( ۳۷۰ پوند ) سنگینتر از موتور Buick بود . این اولین بار در the ۱۹۶۷ ۱۹۶۷ پیشنهاد شد که در ابتدا ۱۶۰ PS ( ۱۱۸ کیلو وات ، ۱۵۸ hp ) در ۵،۲۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ lbft ( ۲۸۵ نیوتن ) گشتاور در ۲۶۰۰ rpm در ۱۰.۵ : ۱ فشردهسازی ( ۵ – ) در انگلستان در دسترس بود . با معرفی of SD۱ در سال ۱۹۷۶ ، موتور با بسته روغن ” طناب ” برای میللنگ جابجا شد ، به جای آن با seals لب تعویض شد ، ابعاد پلاگ تغییر کرد و نسبت تراکم به ۹.۳۵ : ۱ کاهش یافت .